Γράμμα της Αφροδίτης προς τη Νατάσα

 Γράμμα της Αφροδίτης προς τη Νατάσα

Αγαπητή Νατάσα,

Με συγχωρείς για τον ενικό, αλλά σαν μια πολύ, μα πολύ μεγαλύτερη σου, νομίζω ότι θα εκμεταλλευτώ τους συνηθισμένους τρόπους επικοινωνίας στην Κύπρο και θα συνεχίσω να μη σε αποκαλώ «Έντιμη Κυρία Υπουργέ», όπως απαιτεί το πρωτόκολλο.

Σχεδόν κάθε βδομάδα μιλάς για μένα, χωρίς να με γνωρίζεις καλά. Δεν είμαι η Ωραία Παφία Αφροδίτη που γεννήθηκε μέσα απ’ τα κύματα, κοντά σε εκείνο το βράχο. Εγώ βρίσκομαι σε βάθος 1.700 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Θα έπρεπε να είχα ονομαστεί Νηρηίδα, όπως η γυναίκα του Ποσειδώνα, που ζούσε στο βυθό, αλλά ο νονός μου δεν είχε έμπνευση. Αμερικάνος ο άνθρωπος που να ξέρει από ελληνικούς μύθους.

Κοιτάσματα φυσικού αερίου της Λεκάνης της Λεβαντίνης.

Πηγή: https://www.searchanddiscovery.com/documents/2019/20464craik/ndx_craik.pdf

Η μάνα μου η Τηθύα με γέννησε πριν από 23 έως 34 εκατομμύρια χρόνια (στο λεγόμενο Ολιγόκαινο-Μειόκαινο).  Γι’ αυτό και επιμένω πως είμαι πολύ μεγαλύτερη από εσένα, Νατάσα μου.  Έχασα την παρθενιά μου το 2010, όταν με «τρύπησαν» για πρώτη φορά. Έχουν κιόλας περάσει 12 χρόνια! Στις 28 του Δεκέμβρη του 2011 η Τεξανή Noble ανακοίνωσε πως κρύβω από 5 έως 8 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια φυσικού αερίου. Ύστερα με ξανατρύπησαν και βεβαιώθηκαν πως έχω μόνο 4,5 τρισεκατομμύρια. Έστω και αυτά πολλά είναι για ένα νησί με έκταση 9.251 χλμ. Έλα, όμως, που από τότε περιμένω να αξιοποιηθώ, αλλά δεν τρέχει τίποτα.

Λένε ότι τους ξεγέλασα. Πως δεν είναι όλο το αέριο δικό μου. Ότι κάπου 10% ανήκει στους Εβραίους. Και άντε να τα βρεις με τους τσιφούτηδες. Πάλι καλά που δεν είναι μπλεγμένοι και Σκωτσέζοι.

Οι πριν από εσένα πολιτικοί, διεθνολόγοι και Τεξανοί άρχισαν να συσκέπτονται, να συναντιούνται στο Λόφο, κάτω από την Ακρόπολη και στην Ιερουσαλήμ. Ύστερα σκέφτηκαν να πάνε μέχρι το Κάιρο, μήπως τους βοηθήσει το πνεύμα της ωραίας Κλεοπάτρας. Εν τω μεταξύ, οι Ιταλιάνοι (ENI) είχαν ανακαλύψει, τον Αύγουστο του 2015, τον μεγάλο μου αδελφό, τον Zohr, με τα 30 τρισεκατομμύρια κυβικά πόδια αερίου στην ΑΟΖ της Αιγύπτου. Και κατάφεραν σε λιγότερο από  2,5 χρόνια να παράγουν αέριο, ενώ εγώ η καημένη απλά περιμένω μήπως με ξεφουσκώσουν.

Κάτω στο Κάιρο, τον Φλεβάρη του 2019, υπογράψανε μια συμφωνία ανάμεσα σε Κύπρο και Αίγυπτο για την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού από την «Αφροδίτη» προς τον σταθμό υγροποίησης του Ιντκού. Μετά, αφού τα είπανε και τα ξαναείπανε, αποφασίσανε, το Νιόβρη του 2019, να εκχωρήσουν τα δικαιώματα εκμετάλλευσης μου στους Τεξανούς. Έλα όμως που λίγες μέρες αργότερα οι φίλοι μας οι Ισραηλινοί έστειλαν επιστολή στις εταιρείες να μην προχωρήσουν στην ανάπτυξη μου μέχρις ότου υπογραφεί Συμφωνία Διακανονισμού μεταξύ των δύο χωρών!

Οι Τεξανοί, λοιπόν, δεν άντεξαν και τα πούλησαν όλα στην Chevron. Στις 20 Ιουλίου του 2020, ο Πρόεδρος της δεύτερης ανακοίνωσε πως «Η Noble Energy φέρνει υπεράκτια περιουσιακά στοιχεία χαμηλού κεφαλαίου και παραγωγής ταμειακών ροών, που βρίσκονται στο Ισραήλ, ενισχύοντας τη θέση της Chevron στην Ανατολική Μεσόγειο». Ούτε λέξη για μένα την κακόμοιρη την Αφροδίτη!

 Ύστερα όμως ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας μίλησε σε τηλεδιάσκεψη με το Michael Wirth, το Διευθύνοντα Σύμβουλο της Chevron. Αυτό πρέπει να το θυμάσαι, Νατάσα μου, γιατί ήσουν παρούσα. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε πως οι εκ Καλιφόρνιας ορμώμενοι επενδυτές «διαβεβαίωσαν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν το συντομότερο δυνατό με τα σχέδιά τους σχετικά με τον τρόπο εκμετάλλευσης του φυσικού αερίου».

Στις 18 του Μάρτη 2022 μας είπες, αγαπητή Νατάσα, ότι ο κύριος λόγος για τον οποίο δεν με έχετε αξιοποιήσει μέχρι σήμερα είναι ότι οι εταιρείες βαδίζουν σύμφωνα με τις συμβάσεις και τις συμβατικές τους υποχρεώσεις. Και πρόσθεσες: «Επομένως, αυστηρά ομιλούντες, δεν είναι αργοπορημένες, πάνε βάσει συμβολαίου».

Σήμερα, 21 Ιούλιου, μας ανακοίνωσες πως το πρόγραμμα ανάπτυξης μου, με μία ακόμα γεώτρηση, θα γίνει το πρώτο τρίμηνο του 2023. Μας είπες επίσης ότι η γεώτρηση θα έχει επιβεβαιωτικό χαρακτήρα για βεβαιωμένα αποθέματα του κοιτάσματος μου και πως θα χρησιμοποιηθεί «σε μεταγενέστερο στάδιο και για την ανάπτυξη του».

Με συγχωρείς, αλλά κάπου εδώ αρχίζω να θυμώνω, young lady. Σε μεταγενέστερο στάδιο; Πόσο μεταγενέστερο στάδιο πια; Θα το επαναλάβω! Οι Ιταλιάνοι κατάφεραν σε λιγότερο από  30 μήνες να παράγουν αέριο. Τώρα θα μου πεις πως άλλο Zohr, άλλο Αφροδίτη. Σωστό, αλλά και εγώ θα είχα δώσει αρκετά δισεκατομμύρια στη μικρή Κύπρο, αν ξέρατε να προγραμματίζετε και να υλοποιείτε τα σχέδια σας σωστά και πρακτικά.

Πριγκίπισσα μου, έχω βαρεθεί να ακούω για τις συσκέψεις σας, τα ταξίδια σας, τα σχέδια σας, τον EASTMED, τις τριμερείς, τις τετραμερείς και …. τον αέρα κοπανιστό, τον παφίτικο και τον λεμεσιανό. Εσύ κορίτσι μου είσαι νέα, σπουδασμένη, όπως έλεγε η μακαρίτισσα η μάνα μου, η Τηθύα. Μην παρασύρεσαι από τους παλιόγερος. Μείνε κοντά στην αλήθεια. Μίλα ειλικρινά. Θα το εκτιμήσουν οι Κυπραίοι.   

Νάσε καλά. Μια προτροπή: Πήγαινε στην ελεύθερη Αμμόχωστο για διακοπές. Τις χρειάζεσαι. Εγώ θα είμαι στα 1700 μέτρα από κάτω και ανατολικά. Όταν βγεις για κολύμπι θα σε χαιρετήσω.

Φιλικά,

Αφροδίτη 

Υστερόγραφο: Ευχαριστώ τον Δημήτρη Κ. Κωνσταντινίδη, που με βοήθησε να γράψω αυτή την επιστολή.  

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ξέπλυμα σκέψεων αντί για σούβλα στου Ππασσιά

Μπροστά στο Μεγάλο Ερώτημα

Στα Χνάρια της Αρκούδας